Pyknę sobie ten pagór...

Środa, 19 maja 2010 · dodano: 19.05.2010 | Komentarze 2

Cóż, pogoda majowa nie rozpieszcza w tym roku; km na liczniku jakoś nie przybywa. Pierwsze od kilku dni popołudnie bez deszczu trzeba wykorzystać:) Okazja jest, pieknie uskuteczniona obrona doktoratu koleżanki, więc jakoś trzeba uczcić ten dzień:) hmm, "rajdzik doktorski" edycja I?;) Więc powrót z Łodzi do domu, obiadek i w drogę. Trasa? Może PKWŁ i Struga Dobieszkowska; zobaczymy jak wygląda sytuacja hydrometeorologiczna w rezerwacie:D Jak siły pozwolą można pyknąć niezdobyty jeszcze w tym roku "pagór" w okolicach Dobrej. Rower objuczony, wszak polar i kurtka przy tej pogodzie mogą się przydać i wyruszam. Początek trasy dobrze znanym szlakiem rowerowym po PKWŁ. W Byszewach skracam nieznacznie drogę jadąc przez Borchówkę. W rezerwacie poziom wody w normie; wędkarze zawzięcie łowią swoje złote rybki;) Trawa mokra, więc nie zatrzymuję się na dłużej i ruszam przeciąć trasę na Stryków. W Dobrej szlak rowerowy skręca koło kościoła w polne drogi, niestety dosyć błotniste, co trochę spowalnia tempo jazdy (brak błotników). Na szczycie pykniętego z właściwą mi lekkością i swobodą (jak oglądam swoje fotki z rajdu po Beskidzie Niskim to jestem załamany;) "pagóra" przerwa na kilka kalorii, łyk wyziębionej multiwitaminy i krótką sesyjkę foto. Zjazd do Modrzewia mało przyjemną drogą, chyba z płyt betonowych. W lesie łagiewnickim postanawiam nie opuszczać szlaku rowerowego i jechać skrótami, leśnymi drogami. Jadę więc Okólną i Wycieczkową aż do ścieżki rowerowej, która wyprowadza mnie na Doły. Kilkukrotne "czerwone" są dla rowerzysty bardzo irytujące. Wychłodzony organizm trudno ponownie zmusić do wysiłku:( Z Dołów najmniej przyjemna część wycieczki - powrót do domu ruchliwą trasą krajową nr 72. Po dosyć długiej przerwie w rowerowaniu nie mam już ochoty szukać bocznych szlaków. Wieczór też coraz bliżej, chociaż na niebie pod Brzezinami pojawia się słońce. Takie zwieńczenie dnia:)
Galeryjka:

Spalony słup parkingowy na pagórku koło Dobrej © sandman

Pyknąłem ten mało znaczący pagór © sandman

Stoi szczyt cel naszej drogi © sandman

Panoramka z pagórka w Dobrej © sandman

Kościół w Lesie Łagiewnickim © sandman

Brzeziny-Buczek-Jaroszki-Moskwa-Byszewy-Borchówka-Dobieszków (Rez. Struga Dobieszkowska-Michałówek-Dobra-Modrzew-Las Łagiewnicki (Wycieczkowa)-Łódź Doły-trasa krajowa 72-Brzeziny