Las Łagiewnicki expansion pack

Sobota, 5 czerwca 2010 · dodano: 05.06.2010 | Komentarze 3

Opis trochę po czasie więc epeopei nie będzie;) Słoneczna niedziela - trzeba ją wykorzystać na jakąś ciekawą trasę. Szybki sms do Kasi i jest szansa na uskutecznienie jakiejś nowej traski w okolicach Łagiewnik:) Do lasu łagiewnickiego obieram tym razem południowy wariant szlaku rowerowego po PKWŁ. Najwyższy czas poznać co skrywa pozostała część szlaku po wzniesieniach łódzkich:) Trzeba przyznać, że miejscami szlak jest dość męczący, prowadząc przez piaszczyste polne drogi, po których moje Black Jack'i Schwalbe miały spore problemy. Nie wyobrażam sobie pokonywać tych fragmentów na trekingu 28". Innym razem ostre podjazdy po leśnych ścieżkach wysypanych wszelakiego rodzaju kruszywem, z przewagą tłucznia z płytek ceramicznych. Dobrze, że Black Jack'i dzięki swej wadze okazują się być dosyć pancerne. Ale wracając do trasy, wg mapy PKWŁ zbliżam się do nadajnika GSM pod Nowosolną. Nadajnika nie widać więc postanawiam skonsumować pod tablicą PKWŁ drugie śniadanie:) Dzwoni Kasia, więc wyruszam na Moskule; jakoś się znajdziemy w końcu:) Po kilku telefonach i parę kilometrów dalej udaje się uskutecznić nas zamysł wspólnego przemierzania łódzkich szlaków:) Nie jesteśmy już sami, jesteśmy w kolektywie:), jako że to terytorium Kasi, więc przejmuje dowodzenie:) Wyruszamy przez las łagiewnicki w kierunku Zgierza.Po minięciu tabliczki "Zgierz" trochę błądzimy, zwiedzamy jakieś stacje benzynowe;), ale dosyć sprawnie znajdujemy właściwą trasę na podzgierskie stawy rybne. Bardzo ładna okolica, dużo zbiorników wodnych, poprzedzielanych wąskimi ścieżkami w sam raz na manewrowanie po nich rowerami. Po rundce nad wodą wracamy do lasu łagiewnickiego zdobyć "pagór". Oczywiście udaje nam się to z właściwą nam swobodą:) Zjazd to sama przyjemność, a widok zielonego bajora na dole jak zwykle cieszy oko. Dalej wyruszamy zdobyć kolejny "pagór" w Dobrej. "Przyjemny" podjazd i przepiękna panorama z wierzchołka - to dzięki temu tak często tu wracam. Zjeżdżamy do Dobrej gdzie rozjeżdżamy się w swoich kierunkach. Wszak pora obiadowa już minęła;) Wracam wariantem północnym szlaku rowerowego. Na chwilkę zatrzymuję się nad zalewem w Dobieszkowie. Później mozolny podjazd betonowym szlakiem przez Głogowiec. W Brzezinach podjeżdżam jeszcze na chwilę do Muzeum Regionalnego zobaczyć jak mieszkańcy bawią się na obchodach Dni Ziemi Brzezińskiej po czym w domu wita mnie zasłużony, choć późny obiadek:) Jakoś utrafiłem;)
I znów epopeja...ehh

Usłużne kamiory przed posesją w Poliku © sandman

Park Krajobrazowy Wzniesień Łódzkich - przecież jeszcze widać © sandman

Rowerzystka na "pagórowym" szlaku © sandman

Stawik i podnóża łagiewnickiego pagóra © sandman

Stawy w Zgierzu © sandman

Zalew w Dobieszkowie © sandman

Plateau -Dni Ziemi Brzezińskiej 2010 © sandman

Brzeziny-Polik-Jaroszki-Moskwa-Plichtów-Byszewy-Grabina-Bukowiec-Kopanka-Stare Moskule-Wilanów-Nowe Moskule-Modrzew-Las łagiewnicki-Zgierz(stawy)-Las Łagiewnicki(ul. Okólna->pagór I)-Skotniki-Klęk-Dobra(pagór II)-Michałówek-Dobieszków(Rez. Struga Dobieszkowska)-Stare Skoszewy-Głogowiec-Buczek-Brzeziny