Pierwsza setka - Łowicz

Czwartek, 12 sierpnia 2010 · dodano: 12.08.2010 | Komentarze 4

Stałłło się!!! Przekroczyłem po raz pierwszy rowerową setkę:) Przynajmniej wg mojej sigmy, bo GPS wskazuje 98,12km:/ Ale to amerykańska technologia wiec...
A zaczęło się od zakwasów powstałych wczoraj podczas sklejania nowej skrzynki woofera dla mojego Intertechnika MDS 08. Postanowiłem je spalić na rowerku i tak się zagalopowałem pod Łowicz. Swoją drogą ładne miasteczko; sporo kościołów dla lubiących turystykę sakralną:) Sama droga dosyć ciężka ze względu na wysoką temperaturę i momentami uciążliwy boczny wiaterek. W Łyszkowicach obrałem alternatywną do głównych dróg traskę widoczną na mapie w trekbuddy. Po kilku kilometrach asfalt niestety zapadł się pod pole; dosłownie:) polna droga z fragmentami wystającego gdzieniegdzie pokruszonego asfaltu. W Łowiczu oczywiście krótkie zwiedzanie miasta z za kierownicy i króciutki odpoczynek na Nowym Rynku (jeden z trzech w Europie, oprócz Paryża i Bonn, rynek utworzony na planie trójkąta). Powrót już główną trasą (14tka na Łódź). Przy drogowskazie na Brzeziny postanowiłem jeszcze odbić w przeciwnym kierunku na Jezioro Okręt. Po drodze jeszcze pomyliłem drogę i wylądowałem na jakimś polu, ale z ładną panoramą na jeziorko. Niestety zryta przez ulewne deszcze piaszczysta leśna droga zmusiła mnie do pokonania kilkudziesięciu metrów pieszo. Kilkadziesiąt metrów dalej właściwa dróżka nad jezioro; niby prywatna, ale jakoś przejechałem:) trasą wzdłuż jeziora dojechałem do Rogóźna, gdzie odbiłem na asfalt w kierunku Łyszkowic. W mieście uzupełnienie płynów oraz kalorii i monotonny powrót traską sprzed kilku godzin do domu.

Polno-asfaltowa droga na Łowicz z Łyszkowic © sandman

Ptactwo na jeziorze Okręt © sandman

Zabytkowy drewniany kościół pw. Wszystkich Świętych w Kołacinku © sandman

Zabytkowy drewniany kościółek w Kołacinku © sandman

Brzeziny-Szymaniszki-Henryków-Kołacin-Kołacinek-Teresin-Kalenice-Łyszkowice-Zakulin-Kuczków-Uchań Dolny-Łowicz-Jamno-J.Okręt-Rogóźno-Krępa-Reczyce-Łyszkowice-Kalenice-Terein-Kołacinek-Kołacin-Henryków-Szymaniszki_Brzezizny