avatar Ten blog rowerowy prowadzi sandman z miasteczka Brzeziny. Mam przejechane 18754.50 kilometrów w tym 1860.43 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 21.33 km/h i się wcale nie chwalę.

button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl

Bolimowski Park Krajobrazowy, czyli druga setka w poszukiwaniu jesieni

Piątek, 8 października 2010 · dodano: 08.10.2010 | Komentarze 5

Nastraszony przez meteorologów nadchodzącą rzekomo zimą, mimo 7'C za oknem, uciążliwego wiatru i 12:45 na zegarze wyruszam, spróbować wykonać jakąś konkretną trasę. Jeden z 2 niezrealizowanych jeszcze tegorocznych celów: Bolimowski Park Krajobrazowy. Jadę rekreacyjnie, nie cisnę. Pierwszy przystanek po 24km w Łyszkowicach, gdzie pozbywam się zapasu ciasteczek i części suszonej żurawinki:( Multiwitamina ma już temperaturę utrudniającą uzupełnianie płynów:( W ogóle organizm jakoś się wychładza po 20km jazdy w taką pogodę; co będzie w zimę:( Kolejny przystanek w Bełchowie na obfocenie jakiegoś kościółka.
Kościół w Bełchowie © sandman

Przede mną kilka kilometrów jazdy krajową 70tką - nawet przyjemny fragment trasy; świeżutki asfalt i wiatr jakby słabszy. Dostrzegam tabliczkę Bolimowskiego Parku Krajobrazowego - pamiątkowe foto;)
Bolimowski Park Krajobrazowy © sandman

i jadę dalej do Nieborowa oblookać pałacyk. Niestety dużo nie skontemplowałem, bo rowerkiem wjechać na teren zespołu pałacowo-parkowego nie można. Bilecik do tego oddziału Muzeum Narodowego w Warszawie kosztuje 15pln, ale czasu mało i nie ma co z rowerem zrobić:(
Pałac w Nieborowie © sandman

Jadę dalej zażyć bliższego kontaktu z przyrodą; żółty szlak rowerowy po BPK.
13km szlak przez lasy i polany puszczy bolimowskiej to raj dla rowerzystów. Szkoda, że mam tak daleko:( Sporo szlaków rowerowych i innych dróg pożarowych. Nawierzchnia mimo nielicznych fragmentów w porządku, nawet dla wąskich semi-slicków.
Bolimowski Park Krajobrazowy © sandman

Bolimowski Park Krajobrazowy - mapa © sandman

Będzie kawał drogi w tym parku:(
Autostrada w Bolimowskim Parku Krajobrazowym © sandman

Na półmetku wycieczki przerwa na popas:) Regeneracja kalorii, tudzież próba utylizacji kartuszy walających się po mieszkaniu;)
Popas w Bolimowskim Parku Krajobrazowym © sandman

Kuskusik:)
Papu w Bolimowskim Parku Krajobrazowym © sandman

Po posiłku kontrola czasu - 16:30 - niedobrze, do domu ponad 50km, znów trzeba będzie wracać o zmroku:( Powrót przez Skierniewice, Jeżów i Kołacin - tym razem nie pchałem się na krajową 72-kę jak ostatnio:)
I zaszło słoneczko - ostatnie kilkanaście km w ciemnościach
Po zachodzie słońca w Kobylinie © sandman

No i wyszła najdłuższa trasa w tym roku:)

Brzeziny-Szymaniszki-Henryków-Kołacin-Kołacinek-Dąbrowa Mszadelska-TeresinTrzcianka-Kalenice-Łyszkowice-Zakulin-Seligów-Bełchów-Nieborów-Bolimowski Park Krajobrazowy-Skierniewice-Stare Rowiska-Byczki-Gzów-Modla-Mikulin-Przyłęk Duży-Stefanów-Kobylin-Kołacin-Henryków-Szymaniszki-Brzeziny

LeeFuks
| Środa, 16.01.2013 23:45:17 | linkuj no i własnie tego się że to nie tylko dojazd do parku obawiam się najbardziej. Zobaczymy - najwyżej będziemy kombinować na miejscu...
sandman
| Środa, 16.01.2013 13:22:30 | linkuj Powodzenia w wycieczce! Ja jeździłem w oparciu o gps i szlak z mapy przed parkiem. U mnie większość wycieczki stanowił dojazd do Bolimowskiego Parku Krajobrazowego niestety.
LeeFuks
| Wtorek, 15.01.2013 23:31:32 | linkuj gdzieś (chyba w rowertourze) czytałem, że ktoś jeździł z Jaktorowa do samej chyba Podkowy przez Radziejowice, Kaczków do Ojrzanowic. Ja bardziej chciałem pojechać Łowicz-Nieborów-Bełchów-Bolimów-Joachimów-Hipolitów-Radziwiłłów. Mapkę musze zdobyć dokładniejszą i aktualną bo te w necie do bani są. Pozdrowienia
sandman
| Wtorek, 15.01.2013 11:45:21 | linkuj hej; jest tam nawet kilka szlaków; ja byłem w tych okolicach chyba 2 razy tylko, i w cieplejszej porze roku;) teraz pewnie też musi być tam ślicznie, więc może warto spróbować:) pewnie jakieś bardziej ubite drogi się znajdą i da się puszczę przemierzyć rowerem. pozdrawiam
LeeFuks
| Wtorek, 15.01.2013 01:02:54 | linkuj hej, chciałbym pojeździć w tych okolicach (Jaktorowskie i Bolimowskie lasy) w najbliższy weekend - jak myślisz da radę w zimę? z tego co widziałem jest tam nawet jakiś żółty szlak

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa bokim