Temperatura:-7.0
Rower:Stalak

Na kolcowanej DIY oponie

Sobota, 4 grudnia 2010 · dodano: 04.12.2010 | Komentarze 2

Obudziło mnie rano piękne słonko; żal nie wyskoczyć na rower przy tak pięknej pogodzie. Silikon w kolocowanej od 2 dni starej oponie marki Dębica trochę złapał, więc zaryzykuję, najwyżej będzie kapeć i taszczenie roweru.
Ale od początku...
Po ostatniej 3km "wycieczce" rowerowej stwierdziłem, że bez kolców się nie da zimą, a przynajmniej jest bardzo trudno. Dwa dni poszukiwałem blachowkrętów z wiertełkiem tzw. pchełek o odpowiedniej średnicy i długości. W pięciu brzezińskich sklepach takowych nie znalazłem, dopiero w Łodzi w markecie znalazłem coś w miarę sensownego.
Do kolcowania wykorzystałem:
- fosfatowane blachowkręty z widią 3,5 x 11 ( na moje oko to 3,0 na 10mm; porównywałem z innymi wkrętami na wagę w markecie),
- wiertarka z wiertłem fi 2mm,
- silikon uniwersalny,
- śrubokręt krzyżakowy,
- bardzo dużą ilość, wyczerpywanych co chwilę pokładów cierpliwości (zwykle wkręt wkręcał się pod innym od zamierzonego kątem, a że króciutkie te wkręty...);)
W sumie w oponę wkręciłem około 150 pchełek; jak pomyślę o kolejnej oponie...
Efekt pracy:
kolcowanie opony Dębicy blachowkrętami © sandman

silikonowe zabezpieczenie kolcowanej opony © sandman

kolcowana dębica © sandman

Szacowany czas utwardzenia silikonu 1-5dni...hmm...
Po 15 godzinach:

Rower Joko Mile eater © sandman

Na obiekcie testowym:)

Więc wyruszyłem przekręcić przy odrobinie szczęścia paręnaście kilometrów.
Wrażenia z jazdy? No bez porównania; fakt że ostatnio były gorsze warunki, ale przez 20km nie stwierdziłem uślizgu przedniego koła. Gorzej z tylnym jeszcze bez kolców. Po miejscami prawie czarnym asfalcie oponka wydaje fajny dźwięk. Tylko przy skręcaniu odnosi się się dziwne wrażenie gdy kolce poddawane są większym naprężeniom; ciekawe ile wytrzyma taka oponka:(
W terenie nie odśnieżonym zabawa przednia, czyli jazda 20cm śladem po jakimś jeepie pewnie; Jakby pijanemu kazali iść po prostej namalowanej lini:D Chwila nieuwagi, zahaczenie kołem o puszysty śnieżek i... kolejna podpórka:D Jazda jest bardzo męcząca w takich warunkach; cholernie bolą dłonie i nadgarstki od kurczowego trzymania kierownicy. A prędkość jazdy... chyba jednak większa niż pieszego:)

Na polnym zimowym szlaku © sandman

Na szkrzyżowaniu szlaków © sandman

Jadąc dłuższy czas przez z lekka odśnieżone gminne drogi minąłem tylko 3 traktory i kulig (trochę późno komórę wyciągnąłem):
Kulig na Bielankach © sandman

Już po powrocie z traski - trochę śniegu trochę soli; czekamy na rdzę:
ośnieżona korba © sandman

Kolczyk © sandman

Brzeziny-Pieńki Henrykowskie-Syberia-Bielanki-Marianów Kołacki-Tadzin-Grzmiąca-Brzeziny

sandman
| 17:10 sobota, 4 grudnia 2010 | linkuj Właśnie widziałem; u Ciebie kolce trochę bardziej wystają ponad powierzchnię gumy. Niestety nie dostałem 13-tek widiowych i musiałem kombinować tymi 11-milimetrowymi przy kolcowaniu żeby choć te 2mm wyszły z klocka. Przynajmniej po asfalcie się w miarę da jechać, przy tak króciutkich kolcach; chyba potrzebuję żywego lodu do testów:D przed wyborem długości "kolców" na tylną gumę.
kona
| 16:50 sobota, 4 grudnia 2010 | linkuj Przechodziłem to samo ostatnio i miałem praktycznie takie same wrażenia z kolcowania opony:)
Ale co do długości wkrętów to myślę że optymalna długość na skrajne klocki to 13mm.

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa sukce