Pierwsza tegoroczna setka - Rawa Mazowiecka

Piątek, 15 kwietnia 2011 · dodano: 15.04.2011 | Komentarze 2

Captain's log: stardate 15042011.20; Dotarliśmy do tajemniczej mieściny Rawa Mazowiecka; po raz pierwszy w tym roku przekręciliśmy odległość 100 lat świetlnych; nie zaatakowali nas Klingoni, a jedynie kilkanaście przedstawicieli rasy Burki:)
A tak na poważnie, nic nie zapowiadało najdłuższej traski w tym roku i przekroczenia pierwszej tegorocznej setki. Po środowym testowaniu SPD'ków trochę nogi jakby niedomagały; a jednak:) w jakiś tajemniczy sposób SPD motywują do wysiłku;)
W skrócie trasa: do i z Rawy Mazowieckiej;do - drogami na południe od DK72, powrót wariantem północnym.
Wyjazd wylotówką na Koluszki, standard; Kędziorki, Tworzyjanki, trochę szutru, znów asfalt, Popień... te chmurki tak sobie wyglądają...

Popień - kolorowe domki, mniej kolorowe chmurki © sandman

Z Popienia urokliwa dosyć, szutrowa droga; fotek brak - nie mogę się co chwila zatrzymywać:D W Lubiskach, czy Zamłyniu pełno bocianich gniazd; obecna tylko jedna ptasia para; przerwa na kontemplację.

Bociany, ale to widać;) © sandman

Mijam kolejne wioski szlakiem rowerowym bodajże żółtym, który doprowadził mnie do DK72 w Głuchowie. Trudno:( przerwa pod zabytkowym kościołem na spałaszowanie 3 ciastek ( a co, na bogato było;) i banana.

kościół w Głuchowie © sandman

dzwonnica w Głuchowie © sandman

Chwilka pomyślunku i pomykam krajówką w kierunku Rawy. No super się jedzie; asfalt równiutki, wiaterek boczno-tylny; tylko te afta. Miało być 11km; po przejechaniu 6 - tablica Rawa 7km:( Można se odliczać;)
Te zjazdy do Rawy, a później podjazdy są boskie:)
Zjazd do Rawy Mazowieckiej © sandman

Do centrum nie zjeżdżałem; pofociłem trochę z wiaduktów na krajówce. Trochę późno już było, chmurki ciemne nad Rawą, a samo miasto trochę zwiedziłem w zeszłym sezonie.
panoramka Rawy Mazowieckiej z drogi krajowej 72 © sandman

Zamek Książąt Mazowieckich z drogi krajowej 72 © sandman

Powrót krajówką wcale nie przyjemniejszy niż dojazd; przy drogowskazie Skoczykłody opuszczam krajówkę; no kto by się takiej nazwie oparł?;) Zbaczanie na północ jest o tyle niekomfortowe, że spotykamy fragmenty z wiaterkiem centralnie w twarz; na szczęście nie wieje tak jak ostatnimi czasy, jakoś można się przemęczyć. Mijam kolejne wioski; krótki przystanek pod kościółkiem w Janisławicach:
kościółek w Janisławicach © sandman

Niewiele dalej, w Gzowie napotykam otwarty sklep; trzeba uzupełnić trochę kalorii i płynów. Zaparkowanie bajka, trochę czasu zajmuje. Jegomość stojący przed sklepem zapewnia, że tu nie kradną, że sam rowerem przyjechał, ale stracić kompletowany kilka lat sprzęt łatwo:( Nie ryzykuję; przypinam Krossa obok różowego Authora tubylca:
sklepik w Gzowie - moj Kross i różowy Author na pierwszym planie © sandman

Chwila odpoczynku na przedsklepowej ławce i wyruszam w kierunku Jeżowa, skąd dalej drogą przez Przyłęk na Kołacin. Pojawia się księżyc:
Droga z Jeżowa na Przyłęk Duży © sandman

W Kobylinie piękny zachód słońca ze wzniesienia nad doliną Mrogi i kilkanaście km do domu:
zachód słońca w Kobylinie © sandman

Ostatnie kilometry przekręcone przy świetle czołówki po mieście, bo kilka km do stówki jednak zabrakło. Zabrakło tej aptekarskiej precyzji;)

Brzeziny-Kędziorki-Tworzyjanki-Jeziorko-Nowe Wągry-Wągry-Romanówek-Leszczyny-Popień Parcela-Lubiska Kolonia-Zamłynie-Wola Łokotowa-Jankowice-Kochanów-Głuchów-Złota-Soszyce-Ścieki-Rawa Mazowiecka-Ścieki-Soszyce-Skoczykłody-Wysokienice-Jasień-Michowice-Borysław-Reczuł-Janisławice-Gzów-Modła-Mikulin-Jeżów-Przyłęk Duży-Stefanów-Kobylin-Kołacin-Henryków-Szymaniszki-Brzeziny