HR max:190 ( 99%)

80km, stop i...gleba

Niedziela, 17 kwietnia 2011 · dodano: 17.04.2011 | Komentarze 0

Nic nie zapowiadało takiego finiszu dzisiejszej wycieczki. A jednak, stałłłłooo się. Druga gleba w moim kręceniu z Bikestatsem. Tym razem nie było śniegu;)
Wkurzył mnie gościu w wypasionym folkssamochodzie, trąbiący ma mnie na łuku drogi na skrzyżowaniu; no k***a chyba z palemką się do domu spieszył, a tu mu rowerzysta na łuku drogi pocina, jeszcze nie przy krawędzi jezdni, bo 15m za łukiem skręcał będzie w lewo. Miałem odsapnąć trochę pod domem i dokręcić do setki, ale jakoś, czy to ze zmęczenia ostrym kręceniem po tym incydencie, czy wewnętrznego rozkojarzenia, wypiąłem prawą nogę z spd, a że skręcałem w lewo pod klatkę to bardziej mnie na lewo przechyliło przy zatrzymaniu i jakoś przyglebiłem nie zdążywszy się wyczepić lewą kończyną; wszystko ku uciesze miejscowych "chłopców" okupujących osiedlowe ławeczki. No piękny k****a siniak na dłoni; byle dać radę ołowiane pojemniki na radioizotopy w pracy utrzymać... co ja gadam, byle móc kierownicę bezboleśnie trzymać:)
Koniec scenki rodzajowej; więcej gleb w tym sezonie nie przewiduję; chyba, że zimą...
Wyjazd DW 708, ale tym razem aż do Strykowa. Tam opuszczam wojewódzką i równolegle do niej jadę przez Smolice i Swędów. W Swędowie za przejazdem kolejowym wita mnie las nadleśnictwa Grotniki. Całkiem ładne drzewce; szlak czerwony pieszy, zielony rowerowy, trochę pieszych turystów. Całkiem sympatycznie; tylko piachu miejscami trochę; dziw, że tu się nie wyłożyłem.
2 fotki pstryknięte na szybko w lesie:

Zielony szlak rowerowy za Swędowem © sandman

rzeczka w lesie, gdzieś pod Cyprianowem, nadleśn. Grotniki © sandman

Po 6 km docieram do asfaltowej drogi i drewnianego kościółka w Białej:
Biała - drewniany kościółek © sandman

W Białej skręcam na DW702 w kierunku Zgierza i po raz drugi z mozołem przekraczam wiaduktem autostradę A2:

autostrada A2 pod Zgierzem - Leonów © sandman

Niewiele dalej odbijam w boczną drogę przez Dąbrówkę Wielką i bocznymi drogami przedzieram się prawie do centrum Zgierza. Ze Zgierza Długą/Okólną (pozdrawiam zgierskich kierowców, jesteście najlepsi;) do Łagiewnik i dalej na Radogoszcz-Wschód. Tu chwila wytchnienia; krótki popas i spacerek po osiedlu z Kasią i jedynym od kilku dni czworonogiem, który na mnie nie szczekał:D
Powrót znów Łagiewnicką do Łagiewnik i krótka przerwa na Wycieczkowej pod kapliczkami:

Kaplica Św. Rocha - Łagiewniki, ul Wycieczkowa © sandman

kapliczka św. Antoniego - Łagiewniki, ul. Wycieczkowa © sandman

Ścieżka rowerowa na Wycieczkowej i nie żałuję sobie; wyprzedzam kolejnych rowerzystów:) HR avg rośnie, ale co tam:D
Za centrum handlowym M1 ścieżka rowerowa się kończy na dobre i reszta trasy krajówką 72, ze stale rosnącą średnią prędkością; wreszcie północno-zachodni wiatr nie przeszkadzał:)

Brzeziny-Tadzin-Dąbrówka Duża-Niesułków-Stryków-Smolice-Swędów-Cyprianów-Biała-Kolonia Głowa-Dąbrówka Wielka-Zgierz-Łódź-Nowosolna-Natolin-Lipiny-Paprotnia-Brzeziny