Do Królewskiego Miasta na Nocnik

Sobota, 9 lipca 2011 · dodano: 11.07.2011 | Komentarze 0

Kolejna, druga już edycja mojego rowerowego wypadu na OPPT Nocnik w Łęczycy.
W tym roku Nocnik po 2 latach wraca z byłego łęczyckiego więzienia na teren zamku. Nic z moich ulubionych zespołów w koncercie gwiazd nie gra, w konkursie też średnio, ale tak bliskiego festiwalu piosenki turystycznej nie odpuszczę; tym bardziej, że tradycyjnie inne plany wakacyjne nie pozwolą mi dotrzeć na Kropkę w Głuchołazach, Śpiewanki w Muszynie i Giełdę w Szklarskiej:(
Wyruszam standardowo z godzinnym poślizgiem od zaplanowanej godziny odjazdu:)
Jest śliczna pogoda, rowerek przeczyszczony, nasmarowany i zamontowane dzień wcześniej pedały spd; trochę nie wtenczas, ale trudno.
Jedzie się przyjemnie, gdyby tylko tych mijanek nie było na remontowanej DW708. Kilkanaście minut tracę na postojach na czerwonym. W Kęblinach w ogóle zamknięta trasa i jakieś objazdy. Nowiutki asfalt jednak zachęca do jazdy rowerem. Niespełna 2km dalej jednak kolejny znak zakazu ruchu pieszych, wykopy i kręcący się robotnicy. Siłą rzeczy odbijam w las, gdzie dziwnie pokręcona zabłocona ścieżka wyprowadza mnie na asfalt. Upewniam się jeszcze u zatrzymanej rowerzystki co do przejezdności trasy i znów świeżym asfaltem pomykam w zaplanowanym kierunku. Oczywiście po drodze kolejne 2 mijanki. W Modlnej opuszczam DW. Za Leśmierzem też naprawiają nawierzchnię, kilka km spękanego asfaltu wysmarowali jakąś smołą coby dywanik bitumiczny się lepiej kleił. Mało to komfortowe dla rowerzysty, ale ruch niewielki i jest przeciwny pas:)
W Królewskim Mieście od razu kieruję się na Zamek:

A w środku pod nalewaki; trzeba uzupełnić płyny:) Tam informują mnie, że keg dopiero zamontowany, chłodzi się i na zimne piwo zapraszają do baru. Złażę wiec na dół, a tam raczą mnie jakimś marnym 0,3l za 5pln:/

Nic to, konsumuję drugie śniadanie, po czym udaję się do sklepu po suple:)
[url=https://picasaweb.google.com/lh/photo/Vnt32-kHf4NQgDfW8gR5SA?feat=directlink]
[/url]

Parkuję bika obok sceny pod basztą zamku, coby mieć go na oku i zasiadam grzecznie na widowni, bo zaczyna się konkurs. Z wykonawców znam tylko Pawła Czekalskiego i Kto jak nie my z Łodzi i Dorotę Kuzielę z tegorocznej Bazuny.

Konkurs kończy się dosyć szybko, bo wykonawców jakoś mało, podobnie jak na Bazunie:( Jakaś stagnacja w pieśni turystycznej:( Udaję się do więzienia zobaczyć miejsce noclegowe, zaparkować rower i przy okazji odbyć kolejną wycieczkę po byłym więzieniu, z którego nikt nigdy nie uciekł:) Lepsze niż Alcatraz;)
Budynek więzienia:

Namiot noclegowy:

O 18-ej koncert gwiazd, który kończy się w nocy.
Na koncercie łódzkiej grupy Żeby nie piekło:

zostaję uraczony przez poznanych ludzi mocniejszym trunkiem, przez co Morfeusz trochę mnie dopada i występ zespołów Coffeina i Wolna Grupa Bukowina spędzam przysypiając gdzieś na tylnych ławeczkach:) Odżywam trochę na grupie Bohema:

Koncert kończy się po 2giej w nocy. Z przyczyn trochę ode mnie niezależnych zasypiam jednak dopiero po 4-ej, przy nieustających dźwiękach gitar docierających zza namiotu...

Brzeziny-Tadzin-Dąbrówka Duża-Niesułków-Stryków-Smolice-Anielin Swędowski-Kębliny-Bądków-Celestynów-Modlna-Sokolniki-Małachowice-Skotniki-Boczki-Leśmierz-Dzierzbiętów Duży-Łęczyca