HR max:190 ( 99%)

każdy kilometr bez deszczu to radość

Sobota, 8 października 2011 · dodano: 08.10.2011 | Komentarze 3

Sam się zastanawiam czy wyjazd w taką pogodę na taką trasę to jeszcze odwaga, czy już głupota;) Ale stało się, kolejna jesienna setka zaliczona. Wyjazd w stronę Koszulek; pierwszy przystanek - leśniczówka w Budziszewicach. Przerwa sznikersowa:)
Budziszewice - leśniczówka © sandman

Zakładam polar zamiast nonotexu; po kilkuset metrach dokładam jacka wolfskina na plery:) zbytnio wieje. Wkrótce docieram do Ujazdu; zaczyna coś kropić. Znajduję wiatę przystankową, gdzie przeczekuję deszcz. Na niebie pojawia się tęcza, ot taki sympatyczny akcent...:
tęcza w Ujeździe © sandman

Po kilkunastu minutach przestało padać więc wróciłem do kontynuowania podróży. Jakieś ciemne chmury krążyły, ale co mam do stracenia? suche majtosy najwyżej:D
Z wojewódzkiej 713tki robię skrót przez Sangrodz i docieram do...
Dojechałem do DK8 © sandman

byłej krzyżówka z DK8. Chyba tworzą ekspresówkę, ale dla roweru to nie problem; przebijam się na nowy pas, chyba w technologii betonowej.
Na DK8 © sandman

Trochę korci żeby się po tym betonie przejechać, ale czas goni niestety.
Wreszcie docieram do zapory na Pilicy w Smardzewicach. Zalew Sulejowski po raz drugi w sezonie zaliczony:)
na zaporze w Smardzewicach © sandman

Pogoda nie nastraja do dłuższej kontemplacji:
Jezioro Sulejowskie © sandman

coś dla żeglarzy © sandman

Wracam przez Nagórzyce; fajny szlak; nagorzyckie skarpy po lewo, po prawo chodniczek odgrodzony od jezdni barierką energochłonną - trochę górskich klimatów; Docieram do grot; jeszcze nie otwarte i wg pana stróżującego nie zanosi się na rychłe otwarcie.
Groty Nagórzyckie © sandman

Na późny obiad ląduję w tomaszowskim Mac'u. Wychodzę z knajpy z posiłkiem, a tu grad pocina w najlepsze. Znów mam szczęście:)
gradobicie podczas posiłku © sandman

Po raz kolejny znajduje potwierdzenie teza, że kto nie ma szczęścia w (wstawić dowolne) ten ma szczęście na rowerze. Zasilony w nowe kalorie wyruszam w drogę powrotną. Chmury może i nie wyglądają ciekawie, ale wyjścia nie mam; Za Budziszewicami odpalam pierwsze świecidełka. W Słotwinach dopalam się czołówką, bo nie widzę już nic na liczniku rowerowym. 19:20, po kilku rundkach rozjazdowych po Brzezinach jestem w domu. Jest 6'C na termometrze. Trochę dziś pomarzłem i wypociłem się na rowerze. Sam nie wiem jak dałem radę przejechać ta stówkę na pół bidonu i kubek ice tea w drodze powrotnej:\ Ale tak już chyba będzie aż do wiosny.
Przy okazji stworzyłem wersję alteranatywną refrenu piosenki DOZP do słów Harasymowicza, taką bardziej dla jesiennego rowerzysty:D
"jak koła nasze w mrocznym rytmie wznosiły się pagóry opadały,
tak dzieje się gdy jesień przyjdzie, wypala rolnik stare trawy"
oryginał:

Brzeziny-Zalesie-Bogdanka-Koluszki-Słotwiny-Redzeń-Regny-Budziszewice-Zaosie-Niewiadów-Ujazd-Sangrodz-Zaborów 2-Łazisko-Niebrów-Tomaszów Mazowiecki-Smardzewice-Swolszewice Małe-Nagórzyce Duże-Tomaszów Mazowiecki-Zaborów 1-Sangrodz-Ujazd-Niewiadów-Zaosie-Budziszewice-Regny-Redzeń-Słotwiny-Koluszki-Bogdanka-Zalesie-Brzeziny