Podjazdy: 96 m

testowo na nowym napędzie Deore

Poniedziałek, 9 kwietnia 2012 · dodano: 09.04.2012 | Komentarze 0

Kilka dni zajęła mi wymiana napędu w Krossie. Ale opłaciło się:) Znów rower chodzi jak bajka:)
Zaczęło się od zakupu narzędzi...

Na baciku zaoszczędziłem 20pln; sam sobie zrobiłem:)
...no i nowego napędu:)

Korba Deore FC-M590, kaseta Deore CS-HG50-9 11-32T, przerzutka przednia Deore SLX FD-M661, do tego łańcuch KMC Z9200 (odpowiednik Shimano Deore HG73)

Uboższy o ponad 700pln przystąpiłem do czynności serwisowych...
Które dosyć szybko przerwałem, gdyż urwałem ściągacz na kwadrat:/ Fachowcy z Krossa pożałowali chyba smaru na kwadrat i niestety ramię klucza do pedałów okazało się zbyt długie i ściągacz nie wytrzymał naprężenia:(
Kolejny dzień, zakup nowego ściągacza i 3h nawalania gumowym młotkiem w śrubę ściągacza. Kilka podejść, próba użycia palnika turystycznego (nadpaliłem tylko osłonkę korby, nalepkę z jakimś numerem na ramie i nawdychałem się oparów), sporo niewybrednych słów pod adresem monterów i jakoś szczęśliwie korba odpuściła.
W międzyczasie wymieniłem miski i łożyska suportu w stalaku; niestety siedzi tam ośka 127mm, a do przełożenia X-flowa potrzebuję zakupić 113mm:(
Kolejny dzień wymiana kasety SRAM PG-950 na Deore HG50; Tu już bez większych problemów. Trochę roboty z przeczyszczeniem i nasmarowaniem piasty; konusy już jednak chyba też wymagają wymiany.

Wymiana przerzutki Alivio na SLX'a też bez większych problemów.
Łańcuch tym razem SRAM KMC Z9200, na allegro znacznie tańszy niż HG73, a poprzedni Z9000 służył znacznie dłużej niż HG73 (tyle, ze kaseta nie była wtedy jeszcze zużyta:)
Kolejny dzień to regulacja przerzutek, no i dzisiejsza jazda testowa:)
Rundka krótka, ale serce już coś nie to co kiedyś:( Strach patrzeć na pulsometr.
No i zimno, około 3'C, ale przy słoneczku można się trochę wiosennie poczuć:)